Faydalı Bilgiler Yayınlar

Yaratıcılık&Yenilikçilik

Yaratıcılık, aslında; altında bilgiyi, merakı ve hayal gücünü barındıran geniş bir kavramdır. Yaratıcılığın;  okuyarak, hayal ederek ve görerek geliştirebileceğine inanıyorum. Bilginiz ve merak seviyeniz ne kadar yüksek olursa, o kadar çok fikir ve deneyim elde edersiniz; bu da yeni ve yenilikçi ürün ve hizmetler yaratmaya bağlanır.

Yaratıcılık, yenilikçilik birbirine dayanan kavramlardır ve sıklıkla karıştırılabilirler.

Yaratıcılık, yeniyi ve yeni fikirler üretmeyi ifade eder. Yenilik ise bir fikrin uygulanmasını ifade eder ve çoğu durumda yeniliğin arkasından girişimler gelir. Yenilikçi şirketlerin en popülerlerinden Apple; rekabet tanımayan, her yıl ürününün üzerine ürün ekleyen hem yaratım süreci hem de yenilik süreci hiç bitmeyen bir şirket. Benim de yıllardır çalıştığım şirketlerde gözlemlediğim; bünyelerinde yenilikçi kültürü ne kadar iyi yerleştirirlerse o kadar başarılı oluyorlar. Şirketler için güncel kalmak, yeniliğe adapte olmak önemlidir. Bu yeniliklere uyum sağlamak için yaratıcı fikirler gerekir.

Teorideki fikirleri harekete geçirmek de yenilikçiliği getirir. Yaratıcılık ve yenilikçilik birbirinden beslenir; ancak ikisinin de ayrı süreçleri vardır. Örneğin Thomas Edison, zamanının en yenilikçi mucidiydi. Kendisi ve ekibinin yenilikçi yaklaşımıyla pek çok icat hayata geçti. Yenilikçiliği hayat felsefesi yapmış aynı zamanda başarılı bir girişimci olan Edison’ın “ Satmayacak bir şey icat etmek istemiyorum. Onun satışı, yararlılığının kanıtıdır ve yararlılık başarıdır.” Sözüyle de şunu vurgulamak isterim ki ürettiğiniz ürün/ hizmet tüketiciye yararlı olmalıdır. Ne kadar yararlı olursa o kadar başarılı olur.