2024-40/ Haziran Ay Ortası Mali / Vergisel Gelişmeler
Bu aya malum sosyal medya üzerinden yayılan yeni vergi düzenlemeleriyle başladık. Bakanlık’tan resmi olarak duyurulmasa da çeşitli mecralarda dolaşan birkaç tane sunum ve haber üzerinden, yakında Meclis’e geleceği öngörülen Torba Kanun’u öngörmeye ve yorumlamaya çalışıyoruz.
Diğer bir gündem de artan faizler. Gecikme faizi, gecikme zammı ve tecil faizinin de artan faiz oranlarına paralel olarak artırıldığını görüyoruz.
Vergide çok önemli gündem başlıkları var. Asgari kurumlar vergisine ilişkin uluslararası bir konu Meclis’in gündemine geliyor. Dünyada uygulanan şekline paralel fakat tüm kurumlar için zarar dahi etse, cirodan veya indirim ve istisnalar üzerinden alınacak bir vergi olacak.
Ayrıca Sayın Hazine ve Maliye Bakanı’nın söylemlerinden değer artış kazancı, taşınmaz sahipliğine ilişkin vergileme ve bazı istisnaları daraltılması yönünde çalışmalar olduğunu da anlıyoruz. Henüz TBMM gündemine gelmiş bir Kanun Teklifi olmadığını da ekleyelim.
Türkiye ile Kore arasındaki çifte vergileme anlaşmasının yenilendiğini ve Burundi Anlaşması’nın ise Meclis’te olduğunu söyleyelim. Ayrıca, Venezuela ve Uruguay ile yapılan yatırımların karşılıklı teşviki anlaşmaları da TBMM gündeminde.
Meclis’te içinde önemli vergi, resim ve harç düzenlemelerini de içeren bir Torba Kanun daha var. Onu da yakından takip ediyoruz.
Bültenimize her zaman olduğu gibi önce vergi diyerek başlayalım.
VERGİ
Kripto Varlıklar Kanunu TBMM ilgili Komisyonda kabul edilmiştir.
- Kanun Teklifi Genel Kurul’da görüşülecektir.
- Komisyon Raporu için tıklayınız.
Torba Vergi Kanun hazır; Cumhurbaşkanlığı’na sunuldu.
- Harcama takibi ile kaynağı izah edilemeyen harcamalar (%20’ye kadar hata payı ile) üzerinden bir vergi istenmesi durumu söz konusu olabilir.
- GYO/GYF için vergisiz dönem bitiyor, karın %50’sini dağıtma şartı geliyor, bu şekilde alınacak temettü stopajı ile bu alan vergili hale gelecek.
- Mevcutta iştirak hisselerinin %75 istisna ile satılabilmesi uygulamasının sonuna geliyoruz. Yeni edinilen iştirakler için satışta kardan kurumlar vergisi ödemek durumunda kalacağız, mevcutlar için ise istisna oranı %75 yerine %25 olarak uygulanacak.
- Asgari kurumlar ve gelir vergisi uygulaması geliyor.
- Bazı KDV istisnaları kaldırılıyor, bazılarının kapsamı daraltılıyor.
- Serbest bölgelerde kurumlar vergisi istisnası sadece ihracatı kapsayacak.
- Hisse opsiyonlarında gelir vergisi alanında kademeli bir istisna öngörülüyor.
- Hisse senetlerinin elden çıkarılmasında öngörülen değer artış kazancında 2 yıllık sürenin 5 yıla çıkarıldığı ve ortaklık paylarının da kapsama alındığı görülüyor.
- Kira gelirlerinde tevkifat uygulamasının başlayacağı, belli limiti geçmeyen bu gelirlerin beyanının ihtiyari hale getirildiği anlaşılıyor.
- Ar-Ge personeli için uygulanan gelir vergisi istisnasında üst limit getiriliyor. Mevcut uygulamada ne kadar maaş alırsa alsın tamamı gelir vergisinden müstesna.
- Dahilde işleme rejimi kapsamında uygulanan KDV istisnası ve teminat yönteminin kaldırılması tartışılıyor.
- Kripto varlıklarda işlem vergisi, hizmet işletmelerinde bahşişlerde düşük oranlı stopajlı bir uygulama, motokuryeler için gelir vergisi stopajı öngörülürken, borsa kazançları için düşünülen süreye dayalı stopajdan vaz geçildiği anlaşılıyor.
Türkiye ile Kore arasında imzalanan Çifte Vergilendirme
Anlaşması yürürlüğe giriyor.
- Bir önceki anlaşma 1983 tarihinde imzalanmıştı. Yeni Anlaşma ise 2021’de Seul’de imzalandı.
- Anlaşma, öngörülen prosedür tamamlandığında yürürlüğe girecektir.
Türkiye ile Burundi arasında imzalanan Çifte Vergileme Anlaşmasına ilişkin Dışişleri Komisyon raporu yayımlanmıştır.
Ülke Bazlı Raporlama Bildirimi için son tarih 30 Haziran
- Ülke bazlı raporlama yapmak zorunda olan işletmeler için detaylara Taxia tarafından hazırlanan blog yazısından ulaşabilirsiniz.
- Ülke bazlı raporlama yapmak için bir önceki hesap döneminin konsolide edilmiş finansal tablolarına göre toplam konsolide grup geliri 750 Milyon Avro ve üzerinde olma şartı bulunmaktadır. Buna göre, ana merkezi Türkiye’de olsun olmasın konsolide grup geliri 750 milyon Avro ve üzerinde olan çok uluslu işletme gruplarına bağlı tüm şirketler söz konusu formu online olarak doldurmak ve İdare’ye göndermekle yükümlüdürler.
Vergi Usul Kanunu 435 Sıra No’lu Tebliğe değişiklik yapıldı.
- BSMV’ye tabi işlemler dışında kalan işlemler için fatura düzenleme devam ederken, BSMV’ye tabi işlemler için dekont düzenlenebileceğini duyurdu. Bununla birlikte Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşlarının BSMV’ye tabi işlemlerde dekont yerine aynı bilgileri taşımak üzere olan hesap bildirim cetveli düzenleyebilecekleri yer alıyor. Detaylara linkten ulaşabilirsiniz.
SGK & İŞKUR
Kısa Çalışma ve Kısa Çalışma Ödeneğine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
- Bu yönetmeliğin amacı, genel ekonomik, sektörel veya bölgesel krizler, genel salgınlar gibi zorlayıcı sebepler nedeniyle işyerlerindeki çalışma sürelerinin azaltılması veya işyerlerinin geçici olarak kapanması durumunda işçilere kısa çalışma ödeneği sağlanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemektir. 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanununun ek 2. maddesi temel alınarak hazırlanmıştır.
- Kısa çalışma: işyerinde haftalık çalışma süresinin geçici olarak en az dört hafta süreyle üçte bir oranında azaltılması veya faaliyetin geçici olarak durdurulmasıdır. "Kısa çalışma ödeneği" ise belirli koşullar sağlandığında sigortalılara yapılan ödemedir.
- İşverenler, genel ekonomik, sektörel veya bölgesel kriz, genel salgın veya zorlayıcı sebeplerle kısa çalışma talebinde bulunabilirler. Bu talepler öncelikle Kurum birimi tarafından değerlendirilir ve uygunluk tespiti için Rehberlik ve Teftiş Başkanlığına gönderilir.
- Sigortalının ödeneği alabilmesi için işverenin talebinin uygun bulunması, sigortalının kısa çalışma başlama tarihinden önceki 120 gün hizmet akdine tabi olması ve son üç yılda en az 450 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olması gerekir.
- Günlük kısa çalışma ödeneği, sigortalının son on iki aylık kazançları dikkate alınarak hesaplanır ve kısa çalışma süresi boyunca ödenir, ancak süre üç ayı geçemez.
- Kısa çalışma ödeneği her ayın beşinde sigortalının kendisine ödenir.
- Kısa çalışma uygulaması iş müfettişlerince denetlenir. Sigortalının iş sözleşmesinin sona ermesi, başka bir işyerine nakli gibi durumlarda ödenek kesilir veya durdurulur.
- Yönetmelik, 30 Nisan 2011 tarihli ve 27920 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan eski yönetmeliğin yerine geçer ve 1 Mart 2024 tarihinden önceki kısa çalışma uygulamalarında eski yönetmelik hükümleri geçerli olmaya devam eder.
E-UYGULAMALAR
Hizmet Vergisi Beyannamesi (Sigorta Muameleleri Vergisi) mükelleflerine önemli duyuru!
- 1 Ağustos 2024 tarihinden itibaren Hizmet Vergisi Beyannamesi (Sigorta Muameleleri Vergisi) Temmuz/2024 vergilendirme dönemine ilişkin beyannamelerden başlamak üzere Türkiye genelinde yeni e-Beyan sisteminden alınacaktır.
- Temmuz/2024 öncesine ait ilk beyanlar ve düzeltmeler eski sistemden alınmaya devam edilecektir. Ancak Temmuz/2024 ve sonrasındaki dönemler için Hizmet Vergisi Beyannamesi (Sigorta Muameleleri Vergisi) gönderecek mükelleflerin gerekli hazırlıkları 01.08.2024 tarihine kadar tamamlamaları gerekmektedir.
Yeni e-Beyan entegratör portalına ilişkin duyuru.
- Yeni e-Beyan sisteminde entegrasyon yöntemiyle alınacak beyannameler için teknik destek sağlamak üzere oluşturulan API dokümanları kullanıma açılmıştır.
- e-Beyan sistemine entegre olarak beyanname göndermek isteyen entegratör firmalar teknik kılavuzları inceleyebilir, sisteme ilişkin görüş ve öneriler ebeyanentegrasyon@gelirler.gov.tr adresine gönderilebilir. Başvuru ile ilgili detaylar daha sonra açıklanacaktır.
TEŞVİK & AR-GE
Türkiye ile Uruguay ve Venezuela arasında imzalanan Yatırımların Karşılıklı Teşviki Anlaşmaları Meclis’e sunulmuştur.
- Her iki Kanun Teklifi ile; taraf ülke sınırları içinde gerçekleştirilen yabancı sermayeli yatırımların ve yatırımlarla ilgili faaliyetlerin tabi olacağı muameleyi belirleyerek ekonomik iş birliği için uygun şartların oluşturulmasını, yabancı yatırımların kamulaştırma ve devletleştirme yönünden tabi olacağı muamele ve sahip olduğu haklara açıklık getirilmesini, her iki ülkede taraf ülke yatırımcıları ile ev sahibi devlet arasında yatırımlarla ilgili çıkabilecek ihtilafların çözüm yollarının tespit edilmesini ve yatırımcıların elde ettiği kârın ve diğer gelirlerin gecikme olmaksızın transfer edilmesinin güvence altına alınmasını öngören Anlaşma’nın onaylanmasının uygun bulunması amaçlanmaktadır.
FİNANS & PARA
5 TL değerindeki madeni paraların tedavüle çıkarılmasına ilişkin Tebliğ yayımlandı!
TCMB tarafından “FAST Güvenli Ödeme İşlemi Katman Servisine” ilişkin önemli bir basın duyurusu yayımlandı!
- Onay ve tescil gerektiren ödeme işlemlerinde kontrollü bir ortam sağlayacak olan Servis, 2. el araç alım-satım işlemlerinde kullanılabilecektir.
- Basın duyurusuna ulaşmak için tıklayınız.
Firmaların yurt dışı kaynaklı dövizlerinin Türk Lirasına dönüşümü hakkındaki Tebliğ’de değişiklik yapılmıştır!
Şüpheli İşlem Bildirim
Rehberi güncellenmiştir.
- Yeni Şüpheli İşlem Bildirimi Rehberiyle özetle;
- Şüpheli İşlem Bildirim Formu sadeleştirilerek güncel finansal teknolojilerin tümünü kapsaması sağlanmış,
- Sektöre özgü işlem ve hesap tipleri eklenmiş,
- Gelişen ve değişen suç tipolojileri göz önünde bulundurularak yeni şüpheli işlem tipleri eklenmiş,
- Bildirim kategorilerine terör örgütü bilgileri ve Kitle İmha Silahlarının Yayılmasının Finansmanı kategorileri eklenmiş,
- Şüpheli işleme ilişkin açıklama alanında bildirimlerin kalitesini artırmaya yönelik kontrol noktaları eklenmiş,
- Referans değer tabloları güncellenmiş ve kodlamalar değiştirilmiş,
- Kimlik tespit türü ve İşleme Aracılık Eden Finansal Kuruluş bilgileri bölümleri eklenmiş ve
- Yeni şüphe kategorileri eklenerek şüphe kategorisi seçimi zorunlu hale getirilmiştir.
TİCARİ DÜZENLEMELER
Ticaret Bakanlığı’nın enflasyon düzeltmesinin bilançolara etkisi ve dikkate alınacak finansal tablolar hakkında hazırladığı Tebliğ Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
- Detayları Tebliğ Taslağı hakkında hazırladığımız blog yazımızdan takip edebilirsiniz.
- Daha önce yayımlanan Taslakta yapılan revizyona göre SPK yanında BDDK’ya tabi şirketler için de istisna öngörülmüştü. Bu kez de diğer özellikli şirketler için kendi regülatör kurumlarının düzenleme yapması hususu saklı tutuldu.
- Kar dağıtım konuları yanında borca batıklık uygulaması açısından konu önemli olup dikkatle incelenmelidir.
- Bir defa revize edilen Taslağa göre karşılaştırınca yayımlanan Tebliğde önemli yenilikler var;
- Bu Tebliğin kapsamına girmeyen Bankacılık Kanunu ve SPKn yanında, 6361 sayılı Kanun'a, Sigortacılık Kanunu, Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri Kanunu'na tabi olanlar da bu Tebliğ kapsamı dışında bırakıldı,
- 2023 yılı için bağımsız denetime tabi olmayan şirketler açısından yapılan ikili uygulama diğer yıllar için öngörülmedi,
- 2024 ve sonrasında her türlü şirket TTK açısından enflasyon düzeltmesi uygulanmış finansalları baz alacak,
- Bağımsız denetime tabi şirketlerde sermaye artırımlarında VUK'a göre hesaplanan tablolarda yer alan sermayeye eklenebilecek iç kaynaklar aşılamaz.
- Taslak Tebliğin en can alıcı bölümünde ise revizyon yapılmadı. Buna göre, bağımsız denetime tabi olsun olmasın, şirketler 2023 veya diğer yıllarda, Vergi Usul Kanunu finansallarında yer alandan daha fazla karı dağıtamazlar, %10 stopajını ödeseler bile.
İKLİM VE ÇEVRE
TBMM'ye sunulan Limanlar, Ulaştırma, Uluslararası Gemi Sicili, Türk Sivil Havacılık, Ulaştırma ve Altyapı Alanı Hakkında kanun teklifinde önemli düzenlemeler var.
- 5 Haziran Dünya Çevre Günü perspektifinde okursak öncelikle 3 nokta öne çıkıyor;
- Önümüzdeki dönemde kaçınılmaz yeşil ve ikime duyarlı mali süreç, vergileme ve teşvik bakışını daha çok görüyor olacağız. Özetle,
- Türkiye'ye gelen gemilerin sera gazı emisyonlarından alınacak ücretler yeşil denizcilik için Ar-Ge, dönüşüm ve yeni yapım faaliyetlerinde kullanılacak,
- Uluslararası gemi siciline kayıtlı veya kaydedilecek gemi ve yatlardan, ana sevk sistemi fosil yakıt kullanmayanlarda 0 harç veya %50 indirimli harç alınacak ve
- Havacılık ve uzay yanında raylı sistem ve denizcilikte de Ar-Ge teşviki verilecek.
- Bu tür çevreye, doğaya, iklime, yeşile daha duyarlı, dünyayı daha az yoran, tüketen, yerine konulması daha kolay üretim zincirlerine, kullanılan ürünlere, beyaz eşya vb mallara, üretim araçlarına selektif bir biçimde, teşvik edici unsurlar, kolaylıklar farklı vergi ve harç oranları daha çok karşımıza çıkabilir.
- Komisyonda kabul edilen Kanun Teklifine ilişkin gerekçe, Komisyon’da yapılan düzenlemeler ve tüm detaylar için tıklayınız.
Reklam Kurulu tüketicilerin çevreye ilişkin hassasiyetinin istismar edilmesine izin vermedi.
- Reklam Kurulu gıda, giyim ve dayanıklı tüketim sektörlerinde faaliyet gösteren 4 farklı şirketin reklamlarında yer alan “doğa dostu” “doğayı senin kadar düşünen” ve “iklim dostu” gibi çevreye ilişkin genel beyanların gerekli bilgiler verilmeden ve tüketiciler nezdinde belirsizliğe neden olacak şekilde kullanıldığı, ayrıca inceleme konusu reklamlarda yer alan çevreye ilişkin iddiaların ispatlanamadığı gerekçeleriyle söz konusu reklamlar hakkında idari yaptırım uygulanmasına karar verdi. Yapılan düzenlemeler ve tüm detaylar için tıklayınız.
DIŞ TİCARET
Türkiye ile Ukrayna Serbest Ticaret Anlaşması hazır!
- “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında Serbest Ticaret Anlaşması” (STA) 3 Şubat 2022 tarihinde Kiev’de imzalanmıştır. STA, mal ve hizmet ticareti bakımından tercihli düzenleme getirmektedir. STA ile iki ülke arasında ticaret hacminin dengeli bir biçimde artırılması ve iş insanlarımız arasında yeni iş birliği ve yatırım imkânlarının oluşturulması hedeflenmektedir. Ayrıca, iki ülkenin ihracatçılarına mevcut kurallar açısından şeffaflık sağlanarak öngörülebilir bir ticaret ortamı oluşturulmuştur. İlaveten, bahse konu Anlaşma kapsamında AB ile Ukrayna arasında 2016 yılında yürürlüğe giren STA sonrasında AB ihracatçılarının Ukrayna pazarında kazanmış olduğu tercihli uygulamalar ülkemiz ihracatçılarına da sunulmuştur.
- İki ülke arasında imzalanan Anlaşmaya dair Dışişleri Komisyon Raporu’nda tüm detayları bulabilirsiniz.
Bakan Ömer Bolat, KKTC Maliye Bakanı Özdemir Berova ile bir araya geldi.
- KKTC'de narenciye üretiminin artırılmasından x-ray cihazı teminine kadar çeşitli alanlarda anlaşmalara imza attıklarını bildirdi. Detaylara linkten ulaşabilirsiniz.
DİĞER MEVZUAT
KGK, 2023 Yılı Denetim Raporunu yayımlamıştır.
- Kaliteli ve güvenilir finansal raporlama ve bağımsız denetim ortamının oluşturulması amacıyla inceleme faaliyetlerinin sonuçları ve yaygın olarak tespit edilen bulgular her yıl Yıllık İnceleme Raporu vasıtasıyla KGK tarafından kamuoyuyla paylaşılmaktadır.
- Rapora ulaşmak için tıklayınız.
BOBİ-FRS büyük işletme limiti yükseltildi.
- 660 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin 9'uncu maddesi uyarınca büyük ve orta boy işletmeler için finansal raporlama standardı (BOBİ FRS) oluşturulurken esas alınan "önce küçükleri düşün" yaklaşımının muhafaza edilmesi ve orta büyüklükteki işletmelerin asgari maliyetlerle finansal tablolarını hazırlamaları için BOBİ FRS'te yer alan "büyük işletme" hadlerinde değişiklik yapılmıştır.
- Buna göre, büyük işletme hadleri, "aktif toplamı 400 milyon ve üstü Türk lirası", "yıllık net satış hasılatı 800 milyon ve üstü Türk lirası" olarak yeniden belirlendi. Bu hadler, daha önce "aktif toplamı 200 milyon ve üstü Türk lirası", "yıllık net satış hasılatı 400 milyon ve üstü Türk lirası" olarak uygulanmaktaydı.
Tüik Haziran Ayı Güven Endeksi, Satın Alma Gücü Parametresi ve Tüketim mal ve hizmetlerine ilişkin Fiyat Düzeyi Endeksi belli oldu.
- Hesaplanan endeks Mayıs ayından itibaren %2,7 oranında azalarak 78,3 oldu. Diğer tüm detaylar için tıklayınız.
- Satın Alma Gücü Parametresi kişi başına gayrisafi yurt içi hasıla (GSYH) endeksi 2023 yılı geçici sonuçlarına göre belirlenen bu değer Türkiye için 73 oldu. Detayları için tıklayınız.
- Tüketim mal ve hizmetlerine ilişkin fiyat düzeyi endeksi 42 oldu. AB ülkesi genelinde 100 Euro karşılığı satın alınan aynı mal ve hizmet sepetinin, Türkiye'de 42 Euro karşılığı ile satın alınabileceğini gösterdi. Detaylar için tıklayınız.
ÖNEMLİ YARGI KARARLARI
Anayasa Mahkemesi, İstanbul Finans Merkezi’nde öngörülen vergi indirimini Anayasa’ya aykırı bulmamışken, Varlık Yönetim Şirketleri için öngörülen harç istisnasını ise aykırı bulmuştur.
- Birbirine yakın zamanda çıkan bu iki Kararı gerekçeleri ile okumakta fayda var.
Varlık yönetim şirketlerine yönelik harç istisnası kararında özetle;
- “Varlık yönetim şirketlerinin yaptıkları işlemlerin ve bunlarla ilgili düzenlenen kâğıtların 492 sayılı Kanun’a göre ödenecek harçlardan süresiz olarak istisna tutulmuş olması varlık yönetim şirketleri lehine, diğer teşebbüsler aleyhine önemli bir avantaj teşkil etmektedir. Bu avantaj varlık yönetim şirketleri bakımından giderlerinin azaltılması suretiyle kâr oranlarının artması anlamına gelmektedir. Bu şirketlerin kurulmasının teşvik edilmesi için kuruluştan itibaren belirli süre ile sınırlı olarak bunlara harç istisnası tanınması makul olsa da bunun sürekli hâle getirilmesi diğer teşebbüsler aleyhine orantısız bir avantajın oluşmasına yol açmaktadır. Ticari hayatta kârlılık esasına göre faaliyet gösteren teşebbüsler arasında varlık yönetim şirketlerilehine süreklilik arz eden bir farklılığın orantılı olmadığı kanaatine varılmıştır.” (AYM, E.2023/110, K.2024/35, 01/02/2024, § …)
- İstanbul Finans Merkezi’nde öngörülen %50 kurumlar vergisi indirimi hakkında,
- “Bu itibarla kuralda söz konusu indirimin muhataplarının 7412 sayılı Kanun hükümlerine göre katılımcı belgesi alarak İstanbul Finans Merkezinde faaliyette bulunan kurumlar olarak, konusunun ise münhasıran katılımcı belgesiyle gerçekleştirilen faaliyet kapsamında yurt dışından satın alınan malların Türkiye’ye getirilmeksizin yurt dışında satılmasından veya yurt dışında gerçekleşen mal alım satımlarına aracılık edilmesinden sağlanan gelir olarak açık ve net biçimde düzenlendiği görülmektedir. Yine yapılacak indirim oranı ile bu konuda Cumhurbaşkanına tanınan indirim oranında değişiklik yapma yetkisinin aşağı ve yukarı sınırlanın kanunla belirlendiği açıktır. Dolayısıyla kuralla öngörülen indirimin oranının, konusunun ve kapsamının yeterli açıklıkta belirlendiği gözetildiğinde kuralın verginin kanuniliği ilkesine aykırı bir yönünün bulunmadığı anlaşılmaktadır.
- Diğer yandan kuralın gerekçesinde “Maddeyle, ülke ekonomisinin uluslararası rekabetçiliğin geliştirilmesi, ekonomik büyümeye katkı sağlanması, ülkemize döviz girdisi sağlamak suretiyle ekonomik istikrarın korunması ve istihdam imkânlarının artırılması amacıyla yeni bir teşvik unsuru ihdas edilmektedir.” denilmiştir. Nitekim kuralda düzenlenen indirimden yararlanılmasının şartlarından biri olarak öngörülen katılımcı belgesinin düzenlendiği 7412 sayılı Kanun’un amacı da dikkate alındığında kuralla İstanbul Finans Merkezinde faaliyette bulunan kurumların belirli faaliyetlerine vergi indirimi öngörülmek suretiyle ülkenin ekonomik rekabet gücünün artırılmasının ve güçlendirilmesinin hedeflendiği açıktır. Dolayısıyla anayasal sınırlar içinde kanun koyucunun takdir yetkisi kapsamında olan kuralın kamu yararı dışında bir amaç gözettiği söylenemez.” (AYM, E.2023/22, K.2024/91, 04/04/2024, § …)
Sevgi & Saygılarımızla,
Tax & International Advisory | Taxia & Taxademy
PDF İndir